2009-06-18

Dieten från himlen!

Ni vet ju hur jag avskyr att väga mig. Våga vägra våg säger jag bara.

Efter några veckors frossande i allehanda kolhydrater med påföljande strikt LCHF vecka tänkte jag i allafall att jag lika gärna kan se vågen i vitögat för att därefter bestämma hur mycket jag kan frossa under semestern.

Sagt och gjort. Kallsvettig och nervösare än en brudgum på väg mot sin avrättning klev jag på. Läste, klev av och klev på än en gång. Samma resultat!

Jag har gått ner 2 kilo till!!

Ni läser rätt mina vänner:-) -2 kilo! Yeees!

Den här LCHF dieten är ju som Gudasänd!

Jag fuskar av och till och dricker fettförbrännande vin. Jag rör mig varken mer eller mindre än förr, något träningsfreak blir jag aldrig. Det tråkar ut mig. Jag är på intet vis strikt men minskar ändå sakteliga i vikt. Jamen det är ju underbart!

Jag ska frossa deluxe nästa vecka, tro inget annat. Sen kan jag leva på ägg och smör igen och bli slank som en vidja:-)

Förhoppningsvis inte för slank för något medelålders magert skatbo med rynkor djupare än atlanten vill jag inte bli.

Normalkurvig Pangbrud räcker långt:-)

3 kommentarer:

Monica sa...

duktig du är!!

Mattias sa...

Ja det passar förstås inte alla men efter allt man har läst nu om denna kost och vad den inneburit för så många så är jag övertygad om att sååå många människor med lite övervikt eller vissa hälsoproblem skulle må bättre av denna kost.

Förhoppningsvis blir den mer och mer populär så att det så småningom går att hitta LCHF-val på snabbmatställen och restauranger mm.

Trevlig midsommar!

pangis sa...

alla som börjar blir ju fast:-) Trevlig midsommar till er med!