2009-06-16

Semestertankar

Inte mycket tid kvar nu.

Känner hur lugnet trots allt lägrar sig. Jobbar på med det sista. Jag är förvisso inte sysslolös, långt därifrån, men behöver inte arbeta med andan i halsen längre.

Jag hinner med.

I morgon är det sista dagen innan semester del 1.

Den startar med midsommarfirande på min altan med familj och de bästa vännerna. Helt enkelt dom man ska fira sin midsommar med.

Det blir en lugn tillställning för redan kl 07.30 på lördag styr vi kosan söderut.

En vecka med de två yngsta i Lökken Danmark. Skagen ska besökas och kanske något sommarland.

Vi är inte så beroende av väder, vi är vana. Vi har ett stort fint hus vid havet, nära till affärer och restaurang. Det räcker långt.

Bra böcker, enkel mat och lite godis och rosévin och semestern blir superb.

V 27 ska jag jobba några dagar igen sen stundar SM i fältskytte och därefter 4 långa, mer eller mindre, lata veckor som avslutas med en tripp till Riga för mig och KP.

Känns helt ok det här:-)

17 kommentarer:

Anonym sa...

Låter alldeles underbart! LATA dagar bara! Kommer ni "uppåt" så hoppas jag du skickar ett sms eller ringer. V29-30 då är vi ända uppe vid Höga kusten...

KRAM pårej

Miasomsemestrarv28-32

Pangbruden sa...

Klart jag gör..pok

Monica sa...

undrar vart du är 8-9 aug

Doc sa...

Så det är lite halvtidigt semester för dig också. Ha en härlig sommar!

Pangbruden sa...

På jobbet antar jag:-)

Jag delar den i två..en vecka nu och sen 28-31..plus några dagar v 27..Har långledigt iår

Lena H sa...

Önskar er en härlig sommar tripp till grannlandet:)
Själv är jag snart på väg till Abisko.
Ha det bäst, kram Lena.H.

epsilon sa...

Hoppas att Jylland bjuder på svaga vindar och varmt havsvatten.
Akvariet i Hirtshals är ju väl värt ett besök om det regnar och Skagenmuséet. Men det vet du väl redan, fin cafeteria också.

sofie sa...

Hoppas att ni får fint och jäääätte bra väder. Kram

Eskortflickan sa...

Riga, ni med?

Majsanochmalla sa...

Riga!!!! Jag och ungarna.. Alla 3 ska också till Riga.. Fan vad jag är senildement..

Det kan väl inte vara så tursamt? Eller kan det de?

Pok

Mallanublevdetlivathörbralla

pangis sa...

Riga..sista helgen i Juli.. och när ska eskort samt Mallan dit?

PS Vi flyger och bor 5 stjärning..;-)

Epsilon.. Nordsjöakvariet är nog redan bokat ja..det bor fiskegalningar i mitt hus:-)

Lennart sa...

Har varit till Skagen på konferensresa en gång några dagar, var en mysig och härlig plats. Vi var där i maj just innan den stora turistinvasionen hade startat så det var inte så tjockt med folk som jag hörde att det kunde vara. Bodde på ett mysigt litet hotell och åt en massa god fisk. Det fanns god öl där också.

Majsanochmalla sa...

Vi åker båt från Sthlm den 24 juli.. Och kommer hem den 26.. Menar du den sista helgen?

För i så fall... Jag kommer till ert hotell.. You bet bejbi!

Pok

Mallasägattdetärsåbralla

Eskortflickan sa...

Nu på söndag och hem torsdag. Men vi, pöbeln, åker färja och bor bara 4-stjärnigt. Men du som gillar mat, jag tror inte man kan ha några förväntningar på det Rigianska (hahaha) köket??

Malte sa...

På 5-stjärnit hotell är det bra mat var man än befinner sig. Dessutom är det inte sovjetunionen längre.

pangis sa...

Eskort..I riga ska man äta på restaurangkedjan LIDO..då får man bra mat, jag lovar! (Sök på nätet)

Mallan vi åker den 29 juli.. så det är helgen efter:-(

Iraq-Lena sa...

Packa en bil vardera, så får ni med dubbelt så mycket!
Jag kör egen bil,praktiskt. Fast flyga då? Tar fram väskan. Tar sedan fram allt som ska med. Packar i väskan. en tiondel fick plats trots att hela min kropsvikt (inte lite) gick åt för att stänga den...
Hur i hela fridens namn kan klara sig med 20 kg på flygbiljetten - det begriper jag inte. Det är tillräckligt krångligt med den vikt som behövs för att klämma igen väskan? vadå överviktig? Ha det så skönt!!!!