2008-07-03

Aftonens bjudning

Kanonvädret ute gör att jag helst av allt skulle vilja vara på en strand. Men med en dotter som fyllt år och en angelägen släkt så är det bara att hålla sig hemma och fixa. Vi kör pastasallad med salami, feta, svarta oliver o rödlök mm i kväll. Till det en dressing på cremefraishe och mangochutney. Vienettaglass (vanilj) med färska jordgubbar och grädde får bli en perfekt lite avslutning. Cider eller vitt vin från Alsace. Lite tillbehör som chips, kakor, bullar och kaffe finns också såklart. Måtte alla bli mätta och glada.

Nu ska jag iallafall sätta mig i trädgården med en kaffekopp och en bok i ett par timmars tid. Vissa dagar är man gladare än andra att man bor i hus.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som du har SEMESTER, Kompis... Sitta iträdgården med en bok *Suck*

JAg flår som ett litet troll, listor hit och dit... gör det gör det.. innan semestern i morrn! Lovely!
Tack, för smset i går. SKOJ!!!

KRAM
Mia

Anonym sa...

ahh det gick fram, vad bra! Ta det lungt nu.. en dag kvar bara:-) Kram

Anonym sa...

Allvarligt, det där lät ju kanongott. Jag kommer förbi...

Anonym sa...

Du är välkommen!