2010-11-16

Det kom så plötsligt..

.. sa flickan..

Så även jag.

Från att ha skickat in en beskedlig liten lapp till mäklaren angående önskemål om värdering så står jag nu här med en till saluskylt framför huset, annons på hemnet och visning på Söndag.

Allt inom loppet av 2 v.

I många år har vi segat och väntat och använt tiden till annat och nu sker allt liksom på en gång.

Jag hänger inte med i svängarna och jag är ju inte längre så förtjust i alltför snabba berg- och dalbaneåk.

Men jag har själv satt mig i vagnen och frivilligt åkt uppför krönet så nu är det bara att försöka njuta av färden, även om den är kittlande och inte helt behaglig alla svängar.

Å andra sidan, precis som med ett berg- och dalbaneåk, så är det väldigt skönt när resan är över. När man får kliva ur vagnen och pusta ut.

Sen slå sig på bröstet och tycka att man var modig som vågade.

Livet är som ett tivoli.

:-)

Inga kommentarer: