2008-01-19

Kroppsligt förfall

Och idag var jag pigg.. hmm det märks att man inte är någon 20 plussare längre. Förr orkade jag partaja hela natten och komma hemkravlandes samtidigt med tidningsbudet. Dagen därpå var jag fräsch som en nyponros. En Big Mac och några kaffekoppar så var man fit for fight igen.

Men nu... púst och stön.. Hemma ca halv ett och då är man tvungen att sova halva förmiddagen bara för att orka släpa sig upp. Och jag var knappt salongsberusad! Det enda jag orkat åstadkomma idag är att handla mat med bärhjälp från KP och laga pizza till familjen. Teensen har jag väl iofs knappt sett.

Rynkor och gäddhäng wtf..Det här mina vänner är vad jag kallar kroppsligt förfall! Hur ska jag orka vinprovarresa...

Tragiskt! ;-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

så illa är det inte, rynkor och gäddhäng, tycker jag inte !! Att de där tenorerna släpade sig fram efter att några av oss gått, det tror jag vid närmare eftertanke beror på stöd av rullatorerna...De hade börjat hasa ganska early på kvällen och nådde bordet vid den tid de gjorde...

Anonym sa...

Tack för igår! Vem vill ha en tenor när det finns pangkillar? Vi tappade ju sugen när dom drog.. Vet inte om du mötte dom men ett gäng från klubben var på Bishop:-) Det kroppsliga förfallet jag pratar om är bristen på ork..vad hände:-)?

Anonym sa...

Åh tänk när jag kan kalla mina för teensen. Då blir livet picnic. Tänk att få sova ut någon jävla morgon igen!!!

Det är otroligt ändå att man som småbarnsförälder klarar av att gå upp 06:30 även om man är tokbakis. Man pallar att vara alert hela dagen med matlagning, städning, tvättning o lek.

Det trodde man junte för 10 år sen...

Anonym sa...

Fru P: Om 10 år pallar du inte då är det tur dom är teens och vill sova hela fm. Men passa på att njuta avdom för de blir stora i en blinkning..och guud vad jag kan sakna min busan som nu är en fjååårtis:-)