2009-04-01

Buppe 17 år och kanske okysst, vad vet jag?

Förstår ni nu varför han kallas Buppen. Som liten lintott var han min lilla Buppe. En ordvrängning av "mammas lilla gubbe". I mitt hjärta kommer han alltid vara min Buppe. Mitt hjärta som är så fyllt av kärlek och stolthet över denna kille som idag faktiskt fyller 17 år.

Någonstans är han alltid den där pigga, humoristiska och glada lilla lintotten.

Att han är född den 1 april är ingen tillfällighet. Med den smarta humor han besitter och den glimt i ögat som alltid finns är jag knappast förvånad.

Fin dag alla, jag måste dra igång med racerfart här på jobbet för jag hade tänkt mig att kompa ut lite tidigare.

För ni förstår, av någon anledning får jag fixa kalaset själv. Hans far med sambo dyker upp tillsammans med de andra gästerna. Visserligen tar han med sig kladdkakor men i övrigt så står jag för fiolerna. År efter år.

Hur tänker man då?

7 kommentarer:

sofie sa...

Hälsa jätte mycket grattis till honom.Hur tänker man då:Dom tänker över huvud taget ingenting mer än på plånboken.Kram

magnus sa...

Man tänker att nästa år firas barnen hos sin far och du glider in med kladdkakor klädsamt försenat.

Mattias sa...

Stort grattis till sonen! Tycker också du ska kräva att pappan minsann fixar kalaset nästa gång!

Ha en bra dag Pangis!!

Majsanochmalla sa...

Hahha... Man tänker fy fan vad skönt att exet fixar allt! ;-)

Det är klart man ska dela ansvaret... Men om det inte funkar utan konflikter så får man "bita ihop".. Eller varför inte på restaurang? Ma & pa delar notan?

Jag önskar er alla en härlig födelse/vårdag!

Pok

Mallakramaomsötnosenfråntantmallabralla

Anonym sa...

Man tänker inte alls? Alltså ditt ex...

Lennart sa...

Ja, du får kräva att nästa kalas ordnas och betalas av pappan som en kompensation. Hoppas det blir en trevlig tillställning nu, med mycket gott i magen.

Iraq-Lena sa...

Man tänker att man har lyckan att få ordna för sitt käraste lilla barn. Skulle tro att du får igen det på din egen 80-årsdag eller om inte för så i hmilen efteråt. Och under tiden kan du fortsätta njuta av din "lilla gubbe" resten av ditt liv. Underbart! Du har ju första tjing!!! Behåll det försprånget säjer jag bara. Du kommer aldrig att behöva ångra det du gjort. Det behöver bara den göra som inte gjorde....