2009-04-08

God mat

Dagens frukost i LCHF´s tecken består av en sallad gjord på tonfisk, ägg, kinakål och purjo. Till det en dressing på majonäs, tomatpuré och cremefraishe.

Jag skulle kunna leva på nämnda sallad som går att variera i oändlighet. Byt tex ut ägg och tonfisk mot lite stek/köttrester och ett syrligt äpple.

Min mormor gjorde alltid dylika sallader och serverade på små snittar tillsammans med the (Lipton) när jag var barn.

Men så kunde hon laga mat också den kvinnan.

I påsk ska jag äta ägg såklart, men även lammstek (har en lite i frysen, fläskfilé, lax och massa sallader med majonäsbas.

Påskdagen blir fuskdagen då vi ska äta Påskbord på Hennickehammars Herrgård med mor och far. Men i övrigt blir det LCHF för hela slanten. Att äta mjöl är numera uteslutet, jag får så ont i magen att jag värjer mig för det.

Är i stort sett klar med både packning och städning, här går det undan och du Mia..

..Det blev inga fjädrar i busken, inga på trappen heller. De placerades i några pinnar inomhus i stället:-)

5 kommentarer:

Majsanochmalla sa...

Hennickehammar..

Där friade mitt ex till mig, där bestämdes "vägen till ST".. Och där fyllde jag år..

Allt på Hennickehammar med hela släkten på årets släktträff.. 1996!?!? Tror jag att året var..

Pok

Malladetärsååååfintdärbralla

pangis sa...

Det kunde jag ge mig fasen på:-) Bara han inte är där och friar till mig men det är väl ingen risk;-)

Jag gick på gymnasiet straxt utanför, i Filipstad btw..

POK honey

Majsanochmalla sa...

Hahhah... Nu ska du inte va så´n Pangis!!! Ta han nu! ;-)

Pok

Mallagerborthangratisbralla

Pangbruden sa...

Jag har inte råd Mallan min vän:-)Föresten så gillade inte KP att han var katig mot mig på MIN blogg. KP - Min alldeles egna riddare:-)

Malte sa...

Är Lipton franskt?