2008-11-30

Advent


1 advent står för dörren, ja den har redan klampat in. Snart är det jul.. igen. Vad hände det var ju inte länge sedan det var förra julen? Åtminstone inte här.

Tiden har en tendens att gå fortare och fortare ju äldre man blir. När jag var barn kändes tiden innan julafton som en evighet, nu tycker jag inte att jag har tid nog.

På den lilla Forngården i byn där jag bor är det idag traditionsenlig julmarknad. Självfallet ska den besökas, som den goda granne jag är missar jag den inte. Det finns inte mycket att handla längre, men en Almanacka med motiv från bygden och lite kristyrpynt till kidsen brukar få följa med hem.

Och vet ni vad?

Jag fick kaffe på sängen i morse...

:-)

3 kommentarer:

✿Ewa sa...

Visst är det mysigt med kaffe på sängen, det fick jag också ;).

Du, nu är vår stake också framme...tillslut.

Ha en skön söndag!

Monica sa...

jisses vad gjortde du i går för KP?? jagbaraundrar

Pangbruden sa...

Trätade antar jag;-)