2009-08-26

5 gånger på 4 sekunder

Nej det var inte mitt hem på föregående bild, men väl mitt andra hem. Skjutbanan.

Det finns ett uttryck som lyder såhär: Pistolskyttar kan göra det 5 gånger på 4 sekunder.

Det är helt sant. Och när det kommer till KP raringen så kan han inte bara göra det 5 gånger på 4 sekunder han gör det bra också. Mitt i prick liksom.

Nu pratar vi inte det ni tror, vi pratar snabbpistol. Sätt upp 5 tavlor bredvid varandra och försök att pricka 10´an med 5 skott, ett i varje tavla, på 4 sekunder.

Jag hinner knappt få upp pistolen på den tiden. Man håller den i 45 grader förstår ni.

KP raringen däremot han träffar. Han träffar j-ligt bra också. Den ena 10´an efter den andra.

Det borde vara omöjligt..

Det måste vara en defekt..

:-)

9 kommentarer:

Monica sa...

låter bra ;) du har du kollat tara C idag, kan du inte tipsa tonåringarna???

Flunkbuster sa...

Kp är nästan som "Kid Curry"! (han som var en hejjare på att skjuta snabbt och rätt i tv-serien "Alias Smith and Jones", om du kommer ihåg den) :-)

Mattias sa...

Att KP bara träffar tiopoängare borde du väl veta som hans flickvän ;)

pangis sa...

Mattias:-) Nu rodnar jag klädsamt här borta i närke!! Tack! You made my day!

Lennart sa...

Kom på att jag bor i närheten av en skjutbana, ca 5 min promenad dit. Brukar höra vissa helger att det smäller där. Ibland då jag har gått förbi är det stor aktivitet där.

Anonym sa...

Är han snabbare än Lucky Luke ;) ?

pangis sa...

Eko: Jajamensan:-)

magnus sa...

Tänk Om det hade varit 5 gånger på 4 sekunder. Det hade varit hur skumt som helst. En helt ny Ugglalåt.

pangbruden sa...

Macen: Det ÄR 5 gånger på 4 sekunder;-)