2007-12-19

Surt sa räven

Imorgon var det meningen att jag skulle resa till Göteborg på studiebesök. Gothia Tower och Lisbergs julmarknad stod på programmet tillsammans med elever från vår Turisminriktning. Men lagen om alltings jävlighet trädde in.

Kl 14.00 i em kom chefen in och meddelade att revisorn ville ha en ekonomisk sammanställning för ett av våra större projekt. Detta skulle levereras kl 08.00 i morgon. Chefen har vetat om detta ett tag men inte prioriterat eller förstått vilket resulterade i att det hamnade på mitt bord, i sista sekund. Han kunde ha gett mig uppdraget direkt. IDIOTISKT!

Så nu hann inte jag göra det jag var tvungen att hinna med i em.. vilket innebär att jag måste göra det i morgon istället! Så Göteborg kan jag glömma.

Jo jag kan visst åka men då måste jag arbeta i mellandagarna..

Med andra ord så är jag sur som ättika, och detta ska ligga på plussidan rejält när det ska löneförhandlas.

Sen är det en del personal på mitt jobb som jag tycker behöver skärpa upp sig rejält. Att dom vågar... ja jag ska inte gå in för mycket på det men en del beter sig på ett icke, vad ska jag säga, avtalsenligt sätt... att dom vågar.. hade jag aldrig gjort.

Ibland saknar jag mitt gamla jobb.. ordning, reda och enorm arbetsglädje.. Alla drog åt samma håll och sammarbetade. Jag ska inte dra alla över en kam det finns riktiga pärlor här med.. bla en fantastisk kvinna på datasidan.. om du läser detta så vill jag att du ska veta att jag uppskattar dig enormt mycket! Fler av din sort och det hade varit en riktigt bra arbetsplats.

Ja ja nu ska jag gå och klämma på min julklapp som jag fick av bästaste vännen..spännande.. för snart är det jul!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Tja, ordning och reda är det fortfarande, men arbetsglädje? You wish! Det var bättre förr... :-) //L8

Anonym sa...

Tja tur då att du snart ska gå i fängelse:-)