2012-09-18

Vart jag tog vägen..

Jag ledsnade..
 Ja inte på allt i mitt liv, men på bloggen och att blogga. Till slut skrev jag mest inlägg om ingenting. Kunde inte längre vara vass eller rolig och då kändes det liksom inte längre som jag hade något att ge. Att jag även fick ett par kommentarer som "du har ju en blogg".. uppskattade jag inte heller. Jag har under alla mina år som bloggare varit synnerligen etisk och sällan eller aldrig skrivit något dumt eller nedsättande. Jag har egentligen aldrig skrivit ett skvatt om vad jag egentligen tycker och tänker utan mest haft en ytlig, lite smålustig ton. Jag är bättre än så förstår ni och därför tog jag illa vid mig.. Men som sagt, det finns folk till allt här i världen, inget att ödsla energi på.

 Hur som helst: Status för dagen den 18 september är att mina öron gör ont igen.. Varet rinner och penicillin intages.

Skyttet går bra, så jäkla bra faktiskt att jag skjutit till mig en landslagsplats i år. I oktober bär det av till Danmark och inför det så tränar jag så mycket att jag drömmer mardrömmar om tävlingen på nätterna:-) Så ni får hålla tummarna så håller jag i!

Vackra dottern har tagit studenten så från och med i höst så läser både hon och slyngeln på universitetet. Vart tog åren vägen? Mina småtroll är nu på den plats jag själv befann mig på alldeles nyligen:-)

Tänderna! Mina tänder ska vi egentligen inte prata om, de är ett kapitel för sig men snart är fanstygen utbytta och jag sitter här med ett filmstjärneleende och en tom plånbok.. Jo det är värt det!

Bilen! Gula faran är numera utbytt mot en brunmetallic ecobil, plånboken är definitivt tom men det ska bli skönt att slippa besiktning under några år!

Samboskapet.. Fungerar bra, jag sörjde ju som ni vet mitt hus under långt tid men nu känns den norra delen av staden mer och mer som hemma. Att pendla långt tar dock på krafterna så dyker något upp som är intressant och givande i min omedelbara närhet är jag inte så säker på att jag blir vid min läst.

 Resor: Jag reser och frodas. I nämnd ordning. Ni vet väl att jag alltid behöver ha en plats att se fram emot och det har inte ändrats. Den regniga sommaren tillbringades i Spanien och i Turkiet.. Att vi även var 10 dagar i ett iskallt Norge kan man ju förtränga:-)

Årets inköp bortsett från bilen och tänderna borde i allafall vara den lilla husvagen. KP raringen gav slutligen upp och vi är nu stolta ägare till en liten KABE från -87. Amatörer som vi är så har den ju självfallet en liten fuktskada men vi älskar den ändå. Hela 19 nätter har vi spenderat i den och jag trivs så fort jag kliver innanför den lilla dörren. Tänk så nördig jag blivit:-)

I skrivande stund är det höst och på hösten plockar eders Pangbrud svamp! Ingen skillnad i år.. Frysen fylls sakteliga och jag rensar och rensar.

Peace alla, jag återkommer:-)

6 kommentarer:

Lotta sa...

Kul att du är tillbaka :) Mitt bokbloggande har hör och häpna återuppstått det också! Men på ny adress om du missat det: http://flickvannerna.blogspot.com

Pangbruden sa...

Tackar!:-)

Kia sa...

Hej hej! Välkommen tillbaka!
Det låter som haft det riktigt bra. Extra kul med "skytteriet"

Pangbruden sa...

Nämen vad kul att ni kommenterar:-) Det kanske ger en liten bloggkick:-)

epsilon sa...

Roligt att du är tillbaka här, även om jag ser dig på Facebook.

Lennart sa...

Hurra, Pangis är tillbaka! Har tänkt maila och fråga var du tog vägen men har inte haft tid eller kommit mig för. Min bästa kompis J har flyttat från Mosås så det blir inga fler besök där för mig. Fast kanske jag kommer att köra genom samhället när jag blir less på motorvägen? Numera bor han i Fellingsbro. Det är ju "nästan" ett stenkast från dig, där borta ute i vischan. Trevligt att få ett livstecken från dig!