2011-01-16

Strukturtapeter... My god!

Vem uppfann strukturtapeten och varför?

Jag skulle gladeligen vilja ha ett snack med den dåren och berätta ett och annat för denne.

Bla vilket jäkla jobb det är att få bort skiten från väggarna.

Som ni förstår har jag tillbringat en stor del av helgen ståendes på en pallbock med en skrapa i högsta hugg.

Men nu så har jag skrapat bort struktur från 2 hallar och gjort målaren som kommer i morgon glad.

Snäll är vad jag är:-)

Och fint kommer det att bli..

Jodå bilder kommer, i sinom tid.

7 kommentarer:

Monica sa...

struktur er vel inne igen ;o

Pangbruden sa...

Inte hos mig:-)

epsilon sa...

Mörkgrön vävtapet är en grej du kunde ta upp samtidigt. Jag målade över men det gick åt mycket färg.

pangis sa...

Ja herregud.. Tydligen finns det ngt numera som heter Easy Cover som man ska använda till vävtapeter..

✿Ewa sa...

Vi provade alla knep vi fick råd om när vi skulle ta bort vävtapet i matrum och vardagsrum för si sådär tre år sedan. Inget hjälpte!! Tror det tog 2 veckor. Och vi var helt slut. När vi började med det minsta rummet så kom maken hem med en lånad ångmaskin som skulle vara till hjälp. Svish och svosh så åkte våderna ner på de väggar som var av betong...tänk om vi hade fått det rådet tidigare. :/

LJ Media sa...

Han som uppfann strukturtapeten är förmodligen samma kille som kom på ofoget med telemarketing:-)

pangis sa...

LJ, du har en poäng där helt klart:-) Eva: Åhhh allt detta arbete till ingen nytta.