2011-01-21

Gemena jävla skvallerkärringar!

Jag är ju som bekant road utav matlagning. Därför har jag under en lång tid följt en kanonbra matblogg som heter Matplatsen.

Tjejen som skriver har gett mig massa fina tips och recept samtidigt som hon är lättsamt underhållande.

För ett tag sen blev väl någon av hennes läsare avundsjuk deluxe och hade anmält henne till A-kassan. Mig veterligen så har hon bloggat på sin fritid och anmält till A-kassan när hon under ett par dagar tog en weekend till London med sin man.

Jag har ingen aning om hon fått betalt för sitt bloggande men hon skrev själv i ett inlägg att så var inte fallet. Inte heller gör hon massa märklig reklam hit och dit. I allafall inte så att A-kassan borde ha något emot det, möjligen Skatteverket.

Hur som helst så hade hon fått ett brev idag, efter denna anonyma anmälan, att hon inte längre fick blogga för A-kassan. Alla utbetalningar var stoppade och hon skulle t o m bli återbetalningsskyldig!

Jag finner inte ord!

Jag finner helt enkelt inte ord vare sig inför A-kassans märkliga bestraffning av henne, en fritidsbloggare, eller för den gemena anonyma persons jävla beteende.

Jag har själv, vid tillfällen, blivit utsatt för oförskämda skvaller och en sak vill jag säga..

Gemena skvallerkärringar är fan i mig det värsta som finns!

Det finns varma platser för er ska ni veta!

2 kommentarer:

Kia sa...

Ibland hoppas jag hårt att det där med karma stämmer.

pangis sa...

Sant så sant!