2013-02-26

Rosentaggar och Hemmets Veckotidning

Sitter på jobbet i godan ro.

Det ringer i telefonen och jag svarar som alltid med namn och min arbetsplats.

"Hej det här är Namn namn namn, journalist på Hemmets Veckotidning, är det du som är Pangbruden??"

Ja hon sa faktiskt Pangbruden.

Jag blev så paff att hade jag inte haft en gungande kontorsstol hade jag trillat i golvet.

Nu var damen ytterst trevlig och hon berättade att hon googlat på farligheter med sånt där trädgårdsarbete och då hade en gammalt inlägg från denna blogg kommit upp.

Någon gång när jag fortfarande var aktiv och alert skrev jag om när jag fick en rosentagg i tummen som slutade med  blodförgftning.

Nu skulle det skrivas en medicinsk artikel i ämnet och hon ville gärna intervjua någon "ung och fräsch" :-)

Jag satte givetvis upp henne överst på min julklappslista efter det uttalandet. Samtidigt slog det mig att hur gamla är hennes läsare om man använder "Ung och fräsch" på en Pangbrud som inte längre är 40 plus utan snarare 50 minus :-)

Hur som helst så gjorde hon min dag glad en liten stund, åtminstone tills nästa telefonsamtal..

Huruvida det blir en artikel i min favorittidning Hemmets Veckotidning är i skrivande stund ej klart, hon skulle återkomma. Händelsen med rosentaggen utspelade sig ju för så många år sedan att det kan anses som preskriberat..

Men...

Jag tänkte ni skulle få veta, om nu någon fortfarande häckar härinne..

Det ekar och jag har mig själv och min bristande bloggförmåga att skylla

:-)


2 kommentarer:

epsilon sa...

Tala om för oss när reportaget kommer så vi får köpa lösnummer.

Pangbruden sa...

Ska bli om det nu blir något reportage.. Var mest fascinerad över att de hade lyckats hitta mig.. :-)