2011-04-19

Påskalov

I Norge är påsken längre än i Sverige. Man startar ledigheten redan på skärtorsdagen och drar till fjälls.

Mitt Norska blod svallar ju med jämna mellanrum och det innebär att jag självklart vill vara ledig på den heliga dagen Skärtorsdagen.

Således är nu en kompansökan inlämnad och i stället för att sitta på mitt kontor och häcka ska jag baka en chokladkaka med kidsen. När man har tonåringar innebär det att jag bakar och dom gluffsar i sig.

Påskariset är pyntat och jag har efter en del letande bland kartongerna i källaren hittat en och annan tupp.

Vi ska varva skytte med att försöka oss på att åka lite skidor men det ser mörkt ut, inte på Kameruns avbytarbänk, men väl i Sälen. Sol och regn om vartannat gör inga skidbackar preppade men det finns ju alltid kameler att titta på..

Glad påsk alla gubbar och kärringar därute!

2 kommentarer:

epsilon sa...

Inte alla norrmän åker skidor. De förgyller tillvaron för handlarna i Strömstad och Eda med sina starka oljekronor. (och Systembolagen). Glad Påsk!

Autobahnfahrer sa...

Jag är inbjuden till en inflyttningsfest i Oslo. Min kompis fågelägaren i Västra Frölunda bor ju där numera. Då de har röjt iordning så är jag välkommen dit. Sist jag var i Oslo var jag nog 10 år, det är ett tag sen det!